VDKVG-Online
Eenvoudig online samenwerken, onze pilot is gestart!
Vanaf 1 juli 2022 gaan wij gebruik maken van VDKVG-Online. Dit is ons nieuwe klantportaal, waarmee we nog veiliger online met onze klanten kunnen samenwerken. Met VDKVG-Online heb je veilig en snel toegang tot de online diensten van ons kantoor. Vanaf de bank met je smartphone een aangifte accorderen of een document met ons delen? Dat kan allemaal!
Op dit moment zijn we bezig met een pilot. Met maar liefst 20 klanten zijn we samen aan het ontdekken hoe we het maximale uit VDKVG-Online kunnen halen. Hoe leuk is dat!
Ben je benieuwd wat VDKVG-Online inhoudt? Hieronder vast een ‘sneak-peek’.
Voordelen VDKVG-Online. Met VDKVG-Online kunnen we op een AVG veilige manier gegevens uitwisselen. De voordelen zijn o.a.:
- Eén online voordeur om alles eenvoudig en overzichtelijk te regelen;
- Veilig en snel je online dossiers inzien;
- Documenten goed- of afkeuren (zoals belastingaangiften en rapportages);
- Vragen stellen;
- Up- en downloaden van documenten;
- Delen van checklists;
- Informatie opvragen;
- SingleSignOn naar andere applicaties.
Op onze website vind je meer informatie over VDKVG-Online inclusief een korte introductievideo. In de loop van 2022 gaan we stapsgewijs functionaliteiten in gebruik nemen.
VDKVG-Online app. Onze online omgeving is straks ook toegankelijk vanaf je mobiel. In de app kun je makkelijk en snel je dossier inzien, specifieke documenten bekijken en deze eventueel opslaan of openen in andere apps.
Je deelt bestanden met ons door er een foto van te maken of ze te uploaden vanaf je telefoon.
Je keurt daarnaast in een paar seconden documenten zoals belastingaangiften goed. Deze kunnen daarna direct worden verstuurd naar bijvoorbeeld de Belastingdienst.
Op onze website staat meer informatie over de VDKVG-Online app. De app wordt momenteel ge-update en geheel in onze huisstijl aangepast.
Waarom een nieuw portaal? In het verleden werkten we bijna volledig met de ERP-software van Afas. Op ons huidige Afas klantportaal kun je onder andere je aangiften inkomstenbelasting accorderen.
Afgelopen jaren zijn we stapsgewijs overgestapt naar diverse ‘best of breed” softwarepakketten. Zoals:
- Yuki/ Exact (financiële administraties);
- NMBRS (loonadministraties);
- Visionplanner (dashboard en rapportages);
- Microsoft Office365 (documenten/SharePoint);
- Process Street (workflows).
Afas gebruiken we momenteel alleen nog voor de fiscale aangiften.
Hoewel we hiermee de beste specifieke ICT oplossing kunnen bieden voor onze klanten, geeft dit ook een uitdaging. De cloud pakketten zijn onderling lastig aan elkaar te koppelen. Daarnaast zal je hebben ervaren dat je op veel verschillende applicaties moet inloggen, waardoor het soms onduidelijk is waar je documenten kunt vinden.
We zijn daarom al enige tijd op zoek naar één nieuwe online voordeur voor onze klanten. En we hebben deze inmiddels gevonden! Vanaf het 2e kwartaal 2022 gaan we werken met het klantportaal van PinkWeb. Met deze oplossing hebben we ook een online achterdeur (lees: stekkerdoos) om alle applicaties aan elkaar te verbinden.
In PinkWeb hebben we een meedenkende partner gevonden die openstaat voor innovaties en wensen. Zo doen wij mee met de pilot om SharePoint te ontsluiten via ons portaal.
Niet geheel toevallig is PinkWeb eigendom van Visma. Visma is een grote speler in de accountancy markt en heeft de afgelopen jaren een aantal van de door ons gebruikte applicaties overgenomen. Hierdoor zien we de ontwikkelingen m.b.t. het koppelen van applicaties met vertrouwen tegemoet.