Alle eenmanszaken krijgen in het najaar van 2019 een brief van de Belastingdienst met een nieuw BTW-identificatienummer. Heb je een eenmanszaak? Dan moet je dit nieuwe BTW-identificatienummer vanaf 1 januari 2020 gaan gebruiken bij al jouw contacten met klanten en leveranciers.

Wat moet je aanpassen? Alle communicatiemiddelen waarin je jouw huidige BTW-nummer hebt gebruikt. Denk hierbij aan:

  • Website
  • Facturen
  • Briefpapier (PDF en drukwerk)
  • E-mails (handtekening)

Wat moet je ook doen voor 01-01-2020?

  • Stuur jouw relatiebeheerder bij Van de Kamp & Van Gelder een kopie van de brief.
  • Maak je gebruik van software om verkoopfacturen te maken? Zorg dat het nieuwe nummer in de stamgegevens van jouw software wordt ingevoerd.
  • Verleg je BTW naar andere eenmanszaken? Zorg dan dat je het nieuwe BTW-identificatienummer van jouw afnemers ontvangt. En gaat vermelden op de verkoopfacturen.
  • Verleggen leveranciers BTW aan jouw eenmanszaak? Geef dan tijdig jouw nieuwe BTW-identificatienummer door aan jouw leveranciers.
  • Lever jij prestaties aan andere ondernemers in de EU? Vermeld dan jouw nieuwe BTW-identificatienummer op de verkoopfactuur voor prestaties vanaf 01-01-2020.
  • Ben je afnemer van prestaties van ondernemers in de EU? Geef dan tijdig jouw nieuwe BTW-identificatienummer door aan jouw leverancier.

Privacy. Omdat jouw burgerservicenummer (BSN) niet meer in het nieuwe BTW-identificatienummer is verwerkt, is jouw privacy beter beschermd.

Huidige BTW nummer. Om het makkelijk te maken .... het huidige BTW-nummer wordt voortaan het omzetbelastingnummer genoemd. Dit nummer blijf je gebruiken bij contact met de Belastingdienst. Dus ook bij het indienen van jouw BTW aangifte.

Vragen? Heb je vragen over dit nieuwe BTW-identificatienummer? Neem dan contact op met jouw relatiebeheerder.

Deze website gebruikt cookies

Heb je hier geen bezwaar tegen? Klik dan op op deze link: Ik accepteer cookies.

draglink-outchatmenuspotmaillinkedinvimeoyoutubetwitterwhatsappinstagramfacebook