Evaluatie Workshop Business Model Canvas
Gewaardeerd met gemiddeld een 8!
Op 28 mei 2018 hebben wij een workshop Business Model Canvas georganiseerd. Onder leiding van onze strategie aanvoerder Nico de Vrij. Met klanten/relaties sparren over toegevoegde waarde. Opdrachten uitvoeren. Overleggen. Meedenken. Waar maak jij het verschil?

Als eerste nam Nico ons mee in de theorie van het Business Model Canvas. Waar maak jij het verschil? Dat was de centrale vraag van deze avond.
Daarna gingen wij in groepjes van twee ondernemers brainstormen over:
- Voordelen voor klanten (welke voordelen en resultaten willen zij realiseren?)
- Pijnpunten voor klanten (tegen welke problemen/uitdagingen lopen zij aan?)
- Klanttaken (welke taken/doelen hebben jouw klanten?)
Na een korte evaluatie gingen we in groepjes brainstormen over:
- Voordeelverschaffers (welke voordelen leveren jouw producten/diensten aan jouw klanten?)
- Pijnverzachters (hoe verzachten jouw producten/diensten de pijnpunten van jouw klanten?)
- Producten/diensten (welke producten/diensten bied jij aan? Welke zijn essentieel voor jouw waardepropositie?)
De deelnemers waren zeer enthousiast en gingen vol stof tot nadenken richting huis. Uit de online evaluatie blijkt dat de deelnemers de workshop gemiddeld met een 8 hebben gewaardeerd! Wij vonden het zelf ook heel geslaagd. Super gaaf om eens op een andere manier naar het business model van onze klanten te kijken. Dat geeft ons ook weer inspiratie voor de toekomst.
Wil je ook een workshop bijwonen? Klik hier voor onze agenda 2018.
Hieronder tref je de presentatie aan.